Radoop Nest Error Return Code 2

nico_timotiusnico_timotius Member Posts: 4 Contributor I
Hi,

I'm currently working using radoop nest. Does anyone what the error shown below means? I also find it hard to find a MR job that submitted by RapidMiner in the cloudera cluster. My process is simple, i just read a database using radoop Read Database and append in to an existing dataset in hive.
 
Thanks for the help.

{"type":"EXECUTION_ERROR","title":"Process failed abnormally","message":"Ooops. Seems like you have found a bug. Please report it in our community at https://community.rapidminer.com.  Reason: ERROR : Ended Job = job_1603024388587_51316 with errors. Message: Error while
 processing statement: FAILED: Execution Error, return code 2 from org.apache.hadoop.hive.ql.exec.mr.MapRedTask","trace":"eu.radoop.exception.NoStackTraceOperatorException: ERROR : Ended Job = job_1603024388587_51316 with errors. Message: Error while processing statemen
t: FAILED: Execution Error, return code 2 from org.apache.hadoop.hive.ql.exec.mr.MapRedTask\n\tat eu.radoop.RadoopTools.formattedOperatorException(RadoopTools.java:1666)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.HiveHandler.runScriptsOrQueriesKillableAction(HiveHandler.java:1490
)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.HiveHandler.lambda$runScriptsOrQueriesKillable$5(HiveHandler.java:1194)\n\tat java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)\n\tat javax.security.auth.Subject.doAs(Subject.java:422)\n\tat org.apache.hadoop.security.UserGrou
pInformation.doAs(UserGroupInformation.java:1807)\n\tat eu.radoop.security.UgiWrapper.doAs(UgiWrapper.java:49)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.HiveHandler.runScriptsOrQueriesKillable(HiveHandler.java:1193)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.HiveHandler.runScriptsKillable
(HiveHandler.java:1148)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.HiveHandler.runScriptKillable(HiveHandler.java:1074)\n\tat eu.radoop.io.HiveAppend.doWork(HiveAppend.java:228)\n\tat com.rapidminer.operator.Operator.execute(Operator.java:1032)\n\tat com.rapidminer.operator.execu
tion.SimpleUnitExecutor.execute(SimpleUnitExecutor.java:77)\n\tat com.rapidminer.operator.ExecutionUnit$2.run(ExecutionUnit.java:812)\n\tat com.rapidminer.operator.ExecutionUnit$2.run(ExecutionUnit.java:807)\n\tat java.security.AccessController.doPrivileged(Native Metho
d)\n\tat com.rapidminer.operator.ExecutionUnit.execute(ExecutionUnit.java:807)\n\tat com.rapidminer.operator.OperatorChain.doWork(OperatorChain.java:423)\n\tat eu.radoop.RadoopNest.doWork(RadoopNest.java:727)\n\tat com.rapidminer.operator.Operator.execute(Operator.java:
1032)\n\tat com.rapidminer.operator.execution.SimpleUnitExecutor.execute(SimpleUnitExecutor.java:77)\n\tat com.rapidminer.operator.ExecutionUnit$2.run(ExecutionUnit.java:812)\n\tat com.rapidminer.operator.ExecutionUnit$2.run(ExecutionUnit.java:807)\n\tat java.security.A
ccessController.doPrivileged(Native Method)\n\tat com.rapidminer.operator.ExecutionUnit.execute(ExecutionUnit.java:807)\n\tat com.rapidminer.operator.OperatorChain.doWork(OperatorChain.java:423)\n\tat com.rapidminer.operator.Operator.execute(Operator.java:1032)\n\tat co
m.rapidminer.Process.executeRoot(Process.java:1379)\n\tat com.rapidminer.Process.lambda$executeRootInPool$5(Process.java:1358)\n\tat com.rapidminer.studio.concurrency.internal.AbstractConcurrencyContext$AdaptedCallable.exec(AbstractConcurrencyContext.java:328)\n\tat jav
a.util.concurrent.ForkJoinTask.doExec(ForkJoinTask.java:289)\n\tat java.util.concurrent.ForkJoinPool$WorkQueue.runTask(ForkJoinPool.java:1056)\n\tat java.util.concurrent.ForkJoinPool.runWorker(ForkJoinPool.java:1692)\n\tat java.util.concurrent.ForkJoinWorkerThread.run(F
orkJoinWorkerThread.java:157)\nCaused by: java.sql.SQLException: Error while processing statement: FAILED: Execution Error, return code 2 from org.apache.hadoop.hive.ql.exec.mr.MapRedTask\n\tat org.apache.hive.jdbc.HiveStatement.execute(HiveStatement.java:297)\n\tat eu.
radoop.datahandler.hive.PooledStatement.execute(PooledStatement.java:390)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.ContainerStatementPool$ContainerStatement.execute(ContainerStatementPool.java:63)\n\tat eu.radoop.datahandler.hive.HiveHandler.runScriptsOrQueriesKillableAction(Hi
veHandler.java:1412)\n\t... 32 more\n"}
Sign In or Register to comment.